GHID IN CAZ DE DAUNA CASCO

 

 

In situatia aceasta va prezentati direct la biroul de daune al asiguratorului dumneavoastra. Termenul in care trebuie sa va prezentati pentru a deschide dosarul de dauna este prevazut in conditiile contractuale ale politei dumneavoastra (uzual acest termen este de 48 ore). Daca ati fost implicat intr-un accident rutier trebuie sa aveti la dumneavoastra formularul de constatare amiabilă completat de ambii conducători auto implicaţi în accident sau procesul verbal eliberat de Poliţie. Daca aveti o dauna de alta natura nu va trebuie aceste documente. Sunt societati de asigurare care solicita procesul verbal eliberat de Poliţie si in cazul riscului de vandalism.

Celelalte documente pe care trebuie sa le aveti la dumneavoastra sunt :

• permisul de conducere
• actul de identitate
• certificatul de înmatriculare al vehiculului
• cartea de identitate a vehiculului
• procura notarială de la proprietarul persoană fizică, în cazul în care vehiculul nu va aparţine sau împuternicire de la proprietarul persoană juridică.

Este bine sa aveti la dumneavoastra in original sau copie si polita dumneavoastra CASCO si dovada platii primei de asigurare la zi.

Inspectorul de daună va efectua constatarea avariilor, va deschide dosarul de daună și va va înmâna nota de constatare si autorizatia de reparatie cu care va prezentati in service. Acolo vi se va deschide o comanda de reparatie si veti fi programat pentru efectuarea lucrarilor prevazute in nota de constatare primita. Daca se constata ca este nevoie de reparatii suplimentare fata de ce a constat inspectorul de dauna ce au drept cauza acelasi eveniment ce face obiectul dosarului dumneavoastra de dauna, atunci reprezentantul serviceului solicita inspectorului de dauna al asiguratorului o reconstatare. Dupa terminarea lucrarilor serviceul emite un deviz de reparatie si il trimite catre asigurator. Asiguratorul verifca devizul si emite acceptul de plata in baza caruia service-ul emite factura. Service-ul nu îţi poate fi impus de inspectorul de dauna al companiei de asigurări. Aveti libertatea sa va alegeti service-ul in care sa va reparati masina. Este bine sa cereti inca de la deschiderea dosrului de dauna o lista cu societatile de service cu care respectivul asigurator are un contract de colaborare pentru decontare directa.

Aveti dreptul sa solicitati plata despagubirii inainte de efectuarea reparatiilor masinii. În această situaţie, asigurătorul este obligat să stabilească valoarea despăgubirii în funcţie de preţurile pentru piese, părţi componente, materiale şi manoperă necesare reparaţiei, practicate de către unităţile de specialitate, prevăzute în sistemele pentru evaluarea daunelor auto şi/sau cataloagele pentru piese de schimb.

In cazul in care nu va inspira incredere asiguratorul vinovatului, sau ati deschis un dosar de dauna pe RCA la asiguratorul vinovatului si nu sunteti multumit de prestatia respectivei societati va puteti muta dosarul la asiguratorul dumneavoastra CASCO, pe regres (asiguratorul d-voastra va recupera dupa finalizarea dosarului contravaloarea despagubirilor platite de la asiguratorul vinovatului).

-  se ofera gratuit asistenta  clientului la completarea dosarului de dauna si se urmareste traseul documentelor in acest dosar pentru a ne asigura ca va fi rezolvat la termen;

-   se urmaresc platile efectuate in dosarele de dauna ale clientilor nostri in vederea reintregirii sumelor asigurate;

-  se ofera consultanta de specialitate juridica pentru obtinerea de despagubiri in dosare litigioase;